16 Μαρτίου 2015

Πρόταση για Πρόγραμμα Σπουδών

Σήμερα 16/3 πραγματοποιήθηκε συνάντηση των μελών του Δ.Σ. με τον κοσμήτορα της σχολής, Α. Μπουντουβή, και τον υπεύθυνο της επιτροπής προπτυχιακών σπουδών, Γ. Λυμπεράτο, σχετικά με την αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών, που έχει δρομολογηθεί το τελευταίο διάστημα.
Από μεριά μας καταθέσαμε ολοκληρωμένη πρόταση για την αλλαγή του προγράμματος σπουδών, με κύριους άξονες:
  • Η οποιαδήποτε οργάνωση και δομή του προγράμματος σπουδών να διασφαλίζει σε κάθε περίπτωση την απόκτηση ενός ενιαίου πτυχίου 5ετούς φοίτησης και ισοτίμησής του με Master. Κάθε περίπτωση διαχωρισμού των μαθημάτων κορμού από αυτά των εμβαθύνσεων θα πρέπει να γίνεται χωρίς καμία περίπτωση σπασίματος του πτυχίου μας.
  • Μείωση των μαθημάτων για κάθε εξάμηνο ώστε οι φοιτητές να έχουν μικρότερο αριθμό μαθημάτων αλλά ταυτόχρονα την ουσιαστική εκμάθηση του καθενός εντός του εξαμήνου.
  • Εξάλειψη μαθημάτων με αντικείμενο περιττό για έναν σύγχρονο χημικό μηχανικό (όπως η ηλεκτροτεχνία και η τεχνική μηχανική)
  • Διεύρυνση των εμβαθύνσεων που υπάρχουν στη σχολή μας με τη δημιουργία νέων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες στην αγορά εργασίας όπως των εμβαθύνσεων της Ενέργειας, του Περιβάλλοντος και της ξεχωριστής εμβάθυνσης της Βιοτεχνολογίας. 
  • Δυνατότητα επιλογής μαθημάτων από διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που έχει επιλέξει ο κάθε φοιτητής ώστε να υπάρχει η επιλογή εμβάθυνσης σε τομείς παρεμφερείς με αυτούς της επιλεγμένης κατεύθυνσης.
  • Ελάφρυνση του όγκου των μαθημάτων στο 9ο εξάμηνο με μεταφορά κάποιων στο 10ο εξάμηνο ώστε οι φοιτητές του 5ου έτους να έχουν τη δυνατότητα να ξεκινήσουν την διπλωματική τους εργασία στο 9ο εξάμηνο. Αυτό δίνει τη δυνατότητα για εκπόνηση διπλωματικών εργασιών μεγαλύτερης επιστημονικής κατάρτισης και ενασχόλησης.
  • Δεξαμενές μαθημάτων επιλογής ανά 2 έτη ώστε οι φοιτητές να μπορούν να επιλέξουν από μια πληθώρα μαθημάτων και επίσης την όσο το δυνατόν δημιουργία δεξαμενών μαθημάτων επιλογής ανά αντικείμενο. Έτσι ο σπουδαστής θα μπορεί να επιλέξει ένα συγκεκριμένο αντικείμενο στο οποίο θα επιλέγει να εμβαθύνει μέσω των μαθημάτων επιλογής.
  • Την πρακτική εφαρμογή για την πλειοψηφία των μαθημάτων σε προγράμματα υπολογιστών ώστε οι φοιτητές να έρχονται σε επαφή με τα σύγχρονα προγράμματα που θα κληθούν ως επαγγελματίες χημικοί μηχανικοί να χρησιμοποιήσουν.
  • Την εφαρμογή σε κάθε μάθημα της έννοιας του «χτισίματος» του βαθμού. Με αυτό το σύστημα οι φοιτητές μέσω της συνεχής ενασχόλησης τους με το μάθημα μέσω προαιρετικών εργαστηρίων, σειρές ασκήσεων και παράδοσης εργασιών θα κατανοούν και θα εμβαθύνουν ικανοποιητικά στο αντικείμενο του μαθήματος ενώ παράλληλα θα έχουν την δυνατότητα να αποκομίζουν ένα συγκεκριμένο ποσοστό του βαθμού. Έτσι η τελική εξέταση θα πάψει να είναι το μοναδικό κριτήριο προσβασιμότητας του εκάστοτε φοιτητή από το μάθημα.
  • Περαιτέρω εμβάθυνση στον τομέα των διεργασιών με τη δημιουργία μαθήματος Εργαστήριο Διεργασιών που θα είναι ανεξάρτητο από αυτό της θεωρίας των φυσικών και χημικών διεργασιών. Μέσω αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα μελετούν σε πρακτικό επίπεδο της βασικές διεργασίες.